V zadnjih letih je bilo bolj malo res pravih RTS (real time strategy) iger. Sploh pa ne takih, z vsebino druge svetovne vojne. Ko pa je septembra 2006 izšel Company of Heroes so se mračni časi končali. Igra s tematiko druge svetovne vojne je navdušila mnoge tako z enoigralskim in večigralskim načinom, kandidirala pa je celo za eno izmed iger leta 2006.
Takoj se opazi, da je uporabljen grafični »stroj« iz igre Warhammer 40 000: Dawn of War, kar pa tudi ne preseneča saj so igro razvili isti razvijalci. Pri Relicu pa niso uporabili le starega pogona, vendar so ga razvili do popolnosti in uporabili do zadnjih zmožnosti. To pa zadovoljuje vse igralne potrebe bolj kot bi si mislili!
Na papirju izgleda sama igra rahlo omejena. Navsezadnje sta tu samo dve sili, ki jih lahko igrate, ZDA in Nemčija, v enoigralnem načinu pa samo ZDA. Pri Relicu so tudi pozabili, da Američani niso sami bili bitke zaveznikov. Nekatera območja skozi katera se bojujete in nekateri prizori se vam bodo prav tako zdeli znani že iz drugih vojnih iger na tematiko druge svetovne vojne.
Vsaka mapa v kampanji je razdeljena na različne teritorije, vse pod oblastjo Nemcev. Vsak tak teritorij ima strateško točko, ki vam, če jo zavzamete z vašo pehoto, da oblast nad tem teritorijem. To so lahko naravne strateške točke, ki vam dajo več oblasti in povečajo vašo udarno moč ali pa točke z zalogami, kjer dobite pomembne zaloge goriva, municije in podobno. Torej, če sovražnik preseka vašo pot med osnovno bazo in bojiščem, bodo takšne točke zelo pomembne. Da pa se to ne bo zgodilo boste morali graditi utrjena mesta, opazovalne postaje (ki vam hkrati povečajo možnost števila zalog) ter se obdati z minskimi polji in bodečo žico.
Zaradi dinamične igre grajenje svoje baze ni tako preprosto, kot pri igrah tipa Command & Conquer, kjer samo sedite, klikate in čakate kdaj boste imeli dovolj oboroženih siil za zadnji udarec. Tukaj morate izbirati tip svojih vojakov previdno, od okretnih padalcev, do hitroprstih inžinirjev, potem jih poslati ven, na odprto, da zavzamejo kos sovražnikovega ozemlja in ga pripravijo za končni napad na sovražnika ali pa za obrambo pred poslednjim nasprotnikovem sunkom. V kolikor so izgube prehude jih lahko odpokličete, njihove vrste pa poskušate zapomniti s svežimi vojaki, ali pa jih nadgradite. Možno nadgradnjo lahko izberete na enem izmed treh tehnoloških dreves, ki se pojavijo kasneje v igri.
Dizajn map je lep in do vrha napolnjen z uničenim vojnim okoljem, kar da velik plus resnični strategiji. Ampak okretnost vaših enot doda še zadnji kamen v popolnem mozaiku. Pogled na svoje ostrostrelce, ki zalezujejo nič hudega sluteče sovražnike, ki se ravno pripravljajo na obstreljevanje z možnarjem ali še bolje, pogled ko vaši vojaki v zasedi pričakajo nasprotnikove težke enote in jih uničijo, kar vam da potem svobodo v igri, je res več kot čudovit.
Prav tako zelo lepo deluje Relicov sistem vgrajevanja elementov iz prvo osebnih strelskih iger, kot so Medal of Honor in Call of Duty. V igri boste prepoznali stil misij, značilnost kako se obnašajo vaši soldati... Ko ukazujete vašim vojakom se bo pojavil rumen ali zelen ščit, odvisno od tega ali gredo pod dobro ali malo slabšo zaščito, kar je vzeto naravnost iz Full Spectrum Warrior, ali kako ste lahko uničeni od premočnega nasprotnikovega ognja, kar prihaja iz Brothers in Arms. Vse to skupaj daje igri neko celoto in ti deli iz drugih iger nikjer ne odstopajo in se lepo skladajo skupaj.
Druga mojstrovina v igri pa je v tem, kako se v igri stopnjuje tempo. V enoigralskih misijah boste najprej začeli z izgradnjo vaše osnovne baze, potem se boste s svojo vojsko plazili naokoli in poslušali zavzeti čimveč območij, pred nočnim napadom na središče sovražnikove moči. Tudi to pa vsebuje določene priprave. Najprej izdelava taktike, manevriranje enot da zmedete sovražnika in na koncu poveljevanje v sami bitki.
Vse to je podprto z odlično grafiko, ki vas samo še bolj potegnre v igranje. Če imate srečo in si lastite dovolj močan računalnik da vklopite vse grafične nastavitve na najvišjo raven, se okoli vas odpre prečudovit svet vojne, z mogočnimi eksplozijami vsepovsod naokoli. Grafični efekti so odlični. Prizori z eksplozijami, ko ljudje frčijo naokoli po zraku, rušenje zgradb ali pa že samo preprosta vožnja s tankom čez minsko polje so, ob dovolj veliki sistemski zmogljivosti, dihjemajoči.
Torej ta igra je kot RTS res odlično narejena in malo katera strateška igra iz druge svetovne vojne ji lahko pride blizu. Nasprotnikove čete in sami vojaki so nagrajeni z res visoko umetno pametjo in vedno krijejo drug drugega, ter iščejo kritje prav tako učinkovito kot pravi vojaki. Vendar pa se včasih zgodi da imajo nasprotnikove čete probleme z iskanjem poti in se včasih ustavijo ali zataknejo za kakšno novo zgrajeno stavbo.
Igra je zelo dobro razvita ter, še bolj pomembno, zabavna za igrat. Postala je nov mejnik v svetu RTS iger. Zelo dobra kombinacija strategije in bojev dviga igro v višave in je vredna, da jo preigrate.
vir
http://www.slo-igre.net/index.php?pojdi=igra&id_igre=1245&id_opisa=81